Методична скринька



Національно-патріотичне виховання здійснюватиметься за новою Концепцією



План
 проведення постійнодіючих 
семінарів- практикумів 
для бібліотекарів загальноосвітніх навчальних закладів
 м. Жовті Води за темою:
 "Шляхи оптимізації діловодства шкільної бібліотеки"


1. Електронний щоденник шкільної бібліотеки:
жовтень
листопад
грудень
2. Електронна накладна та роздаткова відомість
січень
3. Електронна форма списання підручників, літератури з фондів шкільної    бібліотеки
лютий
4. Електронна карта видачі підручників учням по класам з фондів шкільної бібліотеки
березень
5. Заповнення таблиць інвентаризації фондів шкільної бібліотеки за електронною програмою "Шкільний підручник"
квітень

Атестація шкільних бібліотекарів

            Атестацію проходять 1 раз на 5 років. Принципи атестації: планованість, об’єктивність, науковість, компетентність, коректність.
            Основні завдання: оцінка реального стану матеріально-технічної та навчально-методичної бази бібліотеки; виконання нормативних документів, результативності роботи, ефективності її формування, якісного складу та рівня професійної компетентності бібліотекарів організації й підготовки, перепідготовки і підвищення діяльності закладу освіти щодо забезпечення соціального захисту економічних умов діяльності бібліотеки та прогнозування перспектив розвитку в даних мовах.
            Експертна комісія, затверджена наказом по школі, перевіряє подані бібліотекарем матеріали самоаналізу діяльності, що містять відомості про бібліотеку, матеріально-технічне і кадрове забезпечення, плани організаційної роботи, авторські розробки. Відповідно до отриманої категорії проходить нарахування заробітної плати.
Орієнтовне положення про атестацію бібліотекарів
1.      Атестація бібліотекарів – це визначення їх відповідності посаді, яку вони обіймають, рівням кваліфікації та стажу роботи, залежно від чого їм встановлюється кваліфікаційна категорія, рекомендується відповідний посадовий оклад (ставка заробітної плати) у межах схеми посадових окладів. Атестація проводиться атестаційною комісією.
2.      Атестація базується на принципах демократизму, загальності, всебічності, систематичності, колегіальності, доступності та гласності, безперервної освіти і самовдосконалення, морального та матеріального заохочення. Умовою атестації бібліотекаря є наявність фахової освіти та володіння ним державною мовою в обсязі, необхідному для виконання його професійних обов’язків згідно із Конституцією України ст. 10 та Законом «Про мови в України».
3.      Атестація здійснюється на основі комплексної оцінки рівня кваліфікації, професійної діяльності і загальної культури бібліотечних працівників.
Види атестації та її періодичність
  1. Атестація бібліотечних працівників поділяється на чергову та позачергову.
  2. Чергова атестація проводиться один раз на п’ять років згідно з графіком, складеним безпосередньо в навчально-виховному закладі.
Бібліотекарям, які пройшли чергову атестацію, визначається відповідність (за певних умов невідповідність) посаді, які вони обіймають, встановлюється або підтверджується (не підтверджується) одна з кваліфікаційних категорій, визначається тарифний розряд.
Не розглянуті атестаційною комісію (не підтверджені або не змінені) протягом 5 років з дня встановлення (присвоєння) кваліфікаційної категорії тарифні розряди втрачають чинність. Бібліотекарям, які відмовилися від чергової атестації, встановлюється кваліфікаційна категорія на ступінь нижча від тієї, яку вони мали за наслідками попередньої атестації (кваліфікаційна категорія «спеціаліст» в даному разі залишається без змін).
Не допускається відмова від атестації бібліотекарів, щодо яких постало питання про їхню невідповідність посаді, яку вони обіймають.
3.       Позачергова атестація проводиться не раніше, ніж через рік після попередньої атестації для осіб, які виявили бажання підвищити раніше встановлену їм кваліфікаційну категорію.
4.      Для осіб, які раніше не атестувались, позачергова атестація допускається за умови роботи в даному навчально-виховному закладі не менше року.
5.      Атестація бібліотечних працівників передбачає попереднє (не раніше одного разу на п’ять років) підвищення кваліфікації на засадах вільного вибору змісту, форм навчання, організацій та установ, акредитованих в установленому порядку на здійснення підвищення кваліфікації.
6.      Бібліотекарі мають право на апеляцію до атестаційної комісії, якщо вони не згодні з її висновком.

Кваліфікаційні категорії

            За наслідками атестації встановлюються такі кваліфікаційні категорії: бібліотекар, спеціаліст ІІ категорії, І категорії, провідний спеціаліст.
            Загальні вимоги до кваліфікаційних категорій
            Кваліфікаційна категорія «провідний спеціаліст» присвоюється бібліотекарям, які виявили високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості, добре володіють ефективними формами і методами організації бібліотечної справи, забезпечують високу результативність, якість своєї праці, відзначаються загальною культурою, моральними якостями. Стаж безперервної роботи не менше 5 років. Як виняток цей стаж може бути скорочений до 3 років. Освіта вища, базова вища (культосвітнє училище), курси підвищення кваліфікації.
            Бібліотекар І категорії
            Бібліотекар І категорії має повну або базову вищу освіту відповідного напрямку підготовки (спеціаліст, бакалавр, молодший спеціаліст) та підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією бібліотекаря не менше 3-х років.
            Виявляє ґрунтовну професійну компетенцію, добре володіє ефективними формами організації роботи бібліотеки як інформаційного центру, досяг результатів у розв’язанні педагогічних завдань, відзначається загальною культурою, моральними якостями, що служать прикладом для наслідування.
            Бібліотекар ІІ категорії
            Повна або базова вища освіта відповідного напрямку (або педагогічна) та підвищення кваліфікації. Виявляє достатній професіоналізм, володіє сучасними формами і методами організації бібліотечної справи, визначається загальною культурою, моральними якостями. Стаж роботи не менше року.
            Бібліотекар
            Базова вища освіта відповідного напрямку, професійно компетентний, забезпечує певний рівень інформативної роботи, відповідає загальним етичним та культурним вимогам до працівника школи. Без вимог до стажу роботи.
            Критерії атестації робочого місця бібліотекаря
І. Оформлення приміщення відповідає естетичним вимогам.
  1. Наявність окремого (сумісного) читального залу.Правильна організація фонду.
  2. Тематичні полички, виставки.
  3. Розстановка фонду згідно з віковими особливостями; відкритий доступ до фонду.
  4. Чітка організація довідкового апарату, наявність:
·      алфавітного каталогу;
·      систематичної картотеки;
·      електронний каталог.
  1. Правильний облік книжкового фонду (сумарна книга, інвентарна книга).
  2. Наявність папки з актами про вилучення та находження літератури, зошита обліку книг, прийнятих від читачів на заміну загублених.
  3. Чітке планування роботи (річний план, план роботи ради бібліотеки).
  4. Ведення щоденника роботи бібліотеки.
  5. Розстановка і ведення читацьких формулярів.
  6. Тематичні папки:
·      сценарії масових заходів;
·      бібліотечні уроки;
·      національне виховання;
·      трудове виховання і профорієнтація;
·      екологічне виховання та інші;
  1. Наявність куточка для ремонту книг.
  2. Наявність книгосховища та дотримання належного порядку в ньому.
Згідно з Положенням про шкільну бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу розділ 4 п. 4.5. «Бібліотечний працівник повинен мати спеціальну бібліотечну або педагогічну освіту». Збірник наказів МОНУ № 12, 1999р.
Згідно з додатком 3 до наказу Міністерства культури і туризму України № 67 від 11 жовтня 2007р. «Про внесення змін заробітної плати бібліотекарів» встановлені розряди:
провідний бібліотекар – 9-12 розряд;
бібліотекар І категорії – 8-11 розряд;
бібліотекар – 8-9 розряд.
Згідно з листом Кабінету Міністрів України від 13.11.91р. № 314 та наказом Міністерства освіти і науки України № 95 від 15.11.91р. «Про підвищення заробітної плати робітникам соціально-культурних закладів».
Примітка.

Працівники, у яких не має спеціальної підготовки або служби, установленою кваліфікаційними вимогами, але володіють достатнім практичним досвідом і якісно в повному обсязі виконують обов’язки, за рекомендаціями атестаційної комісії, можуть бути призначеними на відповідну посаду як особи, які мають спеціальну підготовку і відповідний стаж роботи за винятком.



Як стати автором ВГ "Основа"


Плануючи зміст і структуру журналів, ми передовсім керуємося потребами вчителя в його професійно-методичній діяльності, спрямованими на наукове, інформативне та психолого-педагогічне вдосконалення. 
     Змістове наповнення наших видань на 80 % зумовлене творчою активністю саме вас, шкільних учителів, які не лише високопрофесійно працюють під час уроків, а й мають бажання і потребу продукувати власний досвід колегам (у форматі методичних статей, лабораторій педагогічних технологій, розробок уроків і матеріалів до них, сценаріїв виховних заходів, тощо). 
Регіональний представник ВГ Основа 
Надія Олександрівна Антоненко: 
49006 м. Дніпропетровськ, ДОІППО,
вул. Свердлова,70,гуртожиток, к.216.


Про затвердження Типових норм часу
на основні процеси бібліотечної роботи




Звертаємо увагу методичних та бібліотечних працівників!
Державною науковою установою «Інститут інноваційних технологій і змісту освіти» Міністерства освіти і науки України спільно з Державною науково-педагогічною бібліотекою імені В.О. Сухомлинського підготовлено
 нову редакцію Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу.



положення
про бібліотеку
загальноосвітнього навчального закладу  (проект) 
І. Загальні положення
1. Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу (далі – Положення) поширюється на бібліотеки загальноосвітніх навчальних закладів (далі – Бібліотека ЗНЗ) державної і комунальної форм власності, у тому числі загальноосвітніх навчальних закладів при установах кримінально-виконавчої системи, що надають базову та повну загальну середню освіту.
2. Бібліотека ЗНЗ є обов’язковим структурним підрозділом загальноосвітнього навчального закладу, який здійснює бібліотечно-інформаційну, культурно-просвітницьку діяльність в урочний та позаурочний час, бере участь у навчально-виховному процесі з метою забезпечення прав учасників навчально-виховного процесу на безкоштовне користування бібліотечно-інформаційними ресурсами.
3. У своїй діяльності Бібліотека ЗНЗ керується Конституцією України, законами України, іншими чинними нормативно-правовими актами в галузі освіти й культури, регламентованими документами місцевих органів управління освітою, рекомендаціями Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, Статутом ЗНЗ, Положенням про бібліотеку конкретного ЗНЗ, яке розробляється на підставі даного Положення.
4. Навчальний заклад забезпечує правові, організаційні, фінансові та матеріальні умови, необхідні для повноцінного функціонування Бібліотеки ЗНЗ.
5. Майно та приміщення Бібліотеки ЗНЗ утримується навчальним закладом на умовах безстрокового і безкоштовного користування та перебуває в його оперативному управлінні.
6. Діяльність Бібліотеки ЗНЗ відображається у Статуті ЗНЗ, перспективних та річних планах ЗНЗ. При ліцензуванні ЗНЗ враховується матеріально-технічне забезпечення Бібліотеки, а також наявність у її фондах відповідної кількості підручників, методичних та довідкових видань на різних носіях інформації.
7. Фінансування Бібліотеки ЗНЗ здійснюється за кошти Міністерства освіти і науки України, місцевих органів управління освітою та інших джерел, не заборонених законодавством.
8. Керівництво навчального закладу несе відповідальність за доступність та якість бібліотечного та інформаційного обслуговування учасників навчально-виховного процесу у Бібліотеці ЗНЗ.
9. Бібліотека ЗНЗ є складовою галузевої мережі освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Національної академії педагогічних наук України. Головним координаційним науково-методичним центром для Бібліотеки ЗНЗ є Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В.О. Сухомлинського.
10. Порядок користування інформаційними ресурсами та порядок надання основних послуг Бібліотеки ЗНЗ визначаються в Положенні про бібліотеку конкретного навчального закладу.
11. Обслуговування користувачів Бібліотеки ЗНЗ здійснюється відповідно до Правил користування Бібліотеки ЗНЗ, правил техніки безпеки та протипожежної охорони, санітарно-гігієнічних вимог.
12. Бібліотека у своїй роботі взаємодіє з педагогічним колективом і педагогічною радою навчального закладу, громадськими об’єднаннями міста.

 

ІІ. Основні завдання Бібліотеки ЗНЗ


1.   Забезпечення учасників навчально-виховного процесу оперативним інформаційним обслуговуванням, доступом до інформації, культурних цінностей шляхом використання  бібліотечно-інформаційних ресурсів на різних носіях інформації у відповідності до інформаційних запитів користувачів.
2.   Створення в ЗНЗ інформаційно-бібліотечного середовища як осередку виховання та освіти.
3.   Упровадження в діяльність Бібліотеки ЗНЗ сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та комп’ютеризація бібліотечно-інформаційних процесів з метою сприяння в удосконаленні навчально-виховного процесу, доступності та ефективності освіти, підготовки молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. 
4.   Підвищення загальноосвітнього, професійного та культурного рівня учасників навчально-виховного процесу, якісне інформаційно-бібліотечне забезпечення всіх категорій користувачів.
5.   Формування інформаційно-бібліотечного фонду у відповідності до профілю навчальної та науково-методичної діяльності навчального закладу та інформаційних потреб  користувачів .
6.   Організація та ведення довідково-пошукового апарату.
7.   Надання оперативного доступу через Інтернет до вітчизняних і світових інформаційних ресурсів.
8.   Сприяння у вихованні відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє використовувати набуті знання й уміння для творчого вирішення проблем, критичного мислення, обробки різноманітної  інформації. 
9.  Виховання у користувачів інформаційної культури.
10. Удосконалення послуг, які надає Бібліотека ЗНЗ шляхом упровадження сучасних інформаційних технологій та комп’ютеризації бібліотечно-інформаційних процесів.
11. Створення сприятливих умов для творчої активності й самоосвіти учнів, підвищення професійної компетентності педагогічних кадрів та їх безперервної освіти.
12. Участь у формуванні політики ЗНЗ щодо медіа-освіти.


III. Функції  Бібліотеки ЗНЗ
1.   Формує інформаційні ресурси ЗНЗ з метою задоволення інформаційних потреб різних категорій користувачів.
2.   Комплектує єдиний фонд бібліотеки ЗНЗ навчальними, художніми, науковими, науково-популярними, довідковими, методичними виданнями, документами для учнів та педагогів на традиційних та нетрадиційних носіях інформації.
3.   Поповнює фонд за рахунок використання електронних інформаційних ресурсів мережі Інтернет, баз та банків даних інших закладів і організацій.
4.   Формує фонд документів на традиційних і електронних носіях, які створюються у навчальному закладі (публікації та роботи педагогів, наукові роботи та реферати учнів тощо).
5.   Організовує фонд, забезпечує його розміщення та зберігання відповідно до санітарно-гігієнічних вимог і нормативно-правових документів.
6.   Забезпечує якісний облік документів, у т.ч. із застосуванням електронної системи обліку документів, що надійшли до фонду Бібліотеки ЗНЗ.
7.   Здійснює аналітично-синтетичне опрацювання документів, що надійшли до фонду Бібліотеки ЗНЗ.
8.   Створює й веде довідково-пошуковий апарат, який включає традиційні каталоги (алфавітний, систематичний), картотеки (систематичну картотеку статей, тематичні картотеки), електронний каталог, бази та банки даних у відповідності до потреб ЗНЗ.
9.   Здійснює бібліотечно-бібліографічне та інформаційне обслуговування користувачів на абонементі, у читальному залі, аудіо-, відео-, комп’ютерних залах, на міжбібліотечному абонементі (МБА).
10. Забезпечує диференційне бібліотечно-інформаційне обслуговування учасників навчально-виховного процесу та батьків.
11. Веде електронний облік та базу даних користувачів.
12. Вивчає інформаційні потреби користувачів та ступінь їх задоволення.
13. Здійснює довідково-інформаційне і бібліотечно-бібліографічне обслуговування користувачів Бібліотеки ЗНЗ, використовуючи всі форми і методи колективного та індивідуального обслуговування, у тому числі інформування в режимі вибіркового розповсюдження інформації (ВРІ) про нові надходження літератури з психолого-педагогічних питань, а також  шляхом підготовки бібліографічних видань (інформаційних і рекомендаційних бібліографічних списків, бібліографічних покажчиків), організовує виставки нових надходжень та тематичні виставки літератури до педагогічних нарад, семінарів, знаменних дат у галузі освіти і культури, готує бібліографічні огляди літератури з актуальних питань.
14. Веде культурно-просвітницьку діяльність, спрямовану на розвиток загальної та читацької культури особистості, розвиток критичного мислення.
15. Підтримує діяльність педагогічних працівників у галузі створення медіа-продуктів (фото-, відеозаписів, електронних документів, баз даних, веб-сторінок тощо).
16. Формує репертуар інформаційних, бібліотечних та бібліографічних послуг.
17. Використовує телекомунікаційні технології у вирішенні завдань бібліотечної підтримки навчальної діяльності та організації доступу до інформації, зокрема:
-                    участь в організації проектної діяльності (здійснює пошук інформації про міжнародні, всеукраїнські, регіональні, обласні проекти для вчителів і учнів, забезпечує подання інформації в Інтернет); 
-                    створює умови для участі всіх учасників навчально-виховного процесу в електронних конференціях, нарадах тощо.
18. Сприяє проведенню уроків, факультативів з формування інформаційної культури, надає інформаційну та методичну допомогу, консультує школярів, є базою для проведення практичних занять.
19. Проводить індивідуальні й групові тренінги з пошуку інформації для навчальної, творчої, гедоністичної діяльності.
20. Взаємодіє з ДНПБ України імені В.О. Сухомлинського, іншими бібліотеками та інформаційними центрами з метою обміну інформацією й накопичення власного банку педагогічної інформації.
21. Надає практичну допомогу вчителям з проведення уроків на базі Бібліотеки ЗНЗ.
22. Навчає технологіям інформаційного самообслуговування, створення та використання медіа-ресурсів з метою засвоєння учнями основ медіа-грамотності, оволодіння мовою і можливостями медіа-засобів, формування медіа-культури.
23. Включає у процес інформаційно-бібліотечного обслуговування елементи навчального характеру (індивідуальні та групові консультації, практичні поради, показ технологічних аспектів роботи з медіа-інформацією).
24. Організовує традиційні масові заходи з широким використанням медіа-ресурсів та заходи, зорієнтовані на формування медіа-культури школярів (колективні перегляди аудіовізуальних документів, медіа-презентації тощо).
25. Надає консультативну та практичну допомогу користувачам Бібліотеки ЗНЗ у проектній діяльності, вирішенні завдань, які виникають у процесі навчальної та професійної діяльності.
26. Створює відповідні умови для індивідуальної роботи вчителів (перегляд, оцінювання, добирання засобів навчання, необхідних для застосування на уроках або в позакласній роботі, а також для групової підготовки педагогами інтегрованих уроків та створення особистих засобів творчої діяльності).
27. Використовує розподілене інформаційне середовище навчального закладу, взаємодіє з усіма структурними підрозділами навчального закладу.
28. Здійснює підтримку та супровід функціонування сайту або веб-сторінки Бібліотеки ЗНЗ
І. Права та обов'язки користувачів Бібліотеки ЗНЗ

1.           Права користувачів Бібліотеки ЗНЗ:
-                    отримувати повну інформацію про склад і зміст фондів Бібліотеки, наявні інформаційні ресурси та послуги;
-                    мати вільний доступ до бібліотечно-інформаційних ресурсів Бібліотеки ЗНЗ, вітчизняних та світових ресурсів через Інтернет;
-                    отримувати консультативну допомогу щодо пошуку та вибору інформації;
-                    отримувати в тимчасове користування необхідні документи на різних носіях інформації;
-                    користуватися платними послугами ;
-                    брати участь у заходах, які проводить Бібліотека ЗНЗ;
-                    подавати пропозиції керівництву ЗНЗ щодо удосконалення діяльності Бібліотеки ЗНЗ;
-                    вимагати дотримання конфіденційності щодо інформації, якою вони користуються.

2.      Обов’язки користувачів бібліотеки ЗНЗ:
-                    дотримуватися правил користування Бібліотекою;
-                    дбайливо ставитися до документів з фондів Бібліотеки;
-                    повертати документи не пізніше встановленого терміну;
-                    не виносити з приміщення Бібліотеки документи, не зафіксовані в читацькому формулярі;
-                    не користуватися комп’ютерною технікою без дозволу працівників Бібліотеки ЗНЗ;
-                    не включати технічні засоби без дозволу працівників Бібліотеки ЗНЗ;
-                    дотримуватися відповідних норм поведінки (дотримуватися тиші, не перебувати в приміщенні Бібліотеки  ЗНЗ у верхньому одязі, не приносити зайві речі тощо);
-                    подавати замовлення на проведення заходів (відкритих уроків, семінарів, лекцій, бесід тощо) з використанням технічних засобів Бібліотеки ЗНЗ у письмовому вигляді не пізніше, ніж за тиждень до проведення заходів.

V. Права та обов’язки Бібліотеки ЗНЗ

1.   Права Бібліотеки ЗНЗ відповідають правам будь-якого структурного підрозділу навчального закладу, зафіксованим у Статуті навчального закладу.
2.   Бібліотека ЗНЗ має право:
-              визначати джерела комплектування інформаційних ресурсів;
-              встановлювати відповідно до правил користування Бібліотеки та за погодженням з керівництвом навчального закладу розміри компенсації за збитки, спричинені користувачами;
-              бути забезпеченою окремим приміщенням (на першому поверсі), розміри, освітлення, температурний режим якого відповідають чинним санітарно-гігієнічним, протипожежним і будівельним нормам і правилам.
3.   Обов’язки Бібліотеки ЗНЗ:
-                    дотримуватись державних бібліотечних стандартів і нормативів;
-                    обслуговувати користувачів у відповідності до діючого законодавства, Положення та Правил користування  Бібліотекою ЗНЗ;
-                    не допускати державної чи іншої цензури, яка обмежує права користувачів на вільний доступ до інформаційних ресурсів;
-                    не використовувати відомості про користувачів та їх читацькі запити, крім випадків, коли ці відомості використовуються з науковою метою та для організації бібліотечно-інформаційного обслуговування;
-                    звітуватись перед директором навчального закладу за встановленою формою.

VІ. Права та обов’язки бібліотечних працівників Бібліотеки ЗНЗ

1.   Права бібліотечних працівників:
-                    вносити пропозиції щодо компенсаційних заходів, пов’язаних зі шкідливими умовами праці (бібліотечний пил, перевищення нормативів роботи за комп’ютером тощо);
-                    надавати пропозиції керівництву навчального закладу щодо преміювання та нагород працівників Бібліотеки ЗНЗ;
-                    мати щорічну відпустку за відпрацьований період роботи згідно з Законом України «Про відпустки» та додаткову щорічну відпустку (до семи календарних днів) відповідно до колективного договору між працівниками та керівництвом навчального закладу;
-                    мати доплати, передбачені чинним законодавством;
-                    підвищувати свій професійний рівень на курсах, конференціях, семінарах, практикумах тощо;
-                    проходити атестацію.

2. Обов’язки працівників Бібліотеки ЗНЗ :
-                    надавати вільний доступ користувачам до інформаційних ресурсів Бібліотеки ЗНЗ;
-                    забезпечувати наукову організацію фондів Бібліотеки ЗНЗ;
-                    формувати фонди Бібліотеки відповідно до інформаційних потреб учасників навчально-виховного процесу;
-                    удосконалювати інформаційно-бібліографічне та бібліотечне обслуговування користувачів;
-                    забезпечувати захист електронних ресурсів, зокрема, від несанкціонованого доступу до комп’ютерів і комп’ютерної мережі;
-                    здійснювати належне розміщення, збереження, систематизацію та використання документів на різних носіях інформації;
-                    забезпечувати режим роботи Бібліотеки ЗНЗ у відповідності до потреб користувачів і режиму роботи навчального закладу;
-                    звітувати про свою діяльність перед керівником навчального закладу та завідувачем  Бібліотеки ЗНЗ.

VII. Управління, структура, штати Бібліотеки ЗНЗ

1.   Загальне керівництво Бібліотекою ЗНЗ здійснює керівник навчального закладу.
2.   Керівництво Бібліотекою ЗНЗ здійснює завідувач, який призначається керівником  навчального закладу.
3.   Завідувач Бібліотеки ЗНЗ повинен мати відповідну вищу професійну освіту, стаж роботи за фахом не менше 3-х років та володіти комп’ютерною технікою.
4.   Завідувач несе відповідальність у межах своєї компетенції за організацію та результати діяльності Бібліотеки відповідно до функціональних обов’язків, передбачених кваліфікаційними вимогами, трудовим договором та Статутом ЗНЗ.
5.   Завідувач Бібліотеки ЗНЗ входить до складу педагогічної ради ЗНЗ.
6.   Завідувач Бібліотеки ЗНЗ розробляє та надає на затвердження керівнику навчального закладу:
-                    положення про Бібліотеку (якщо воно ще не розроблено);
-                    структуру і штатний розпис Бібліотеки ЗНЗ;
-                    правила користування Бібліотеки ЗНЗ, які визначають порядок доступу до фонду;
-                    перелік основних та додаткових (платних послуг) та умови їх надання;
-                    плани роботи (перспективні та річні);
-                    технологічну документацію;
-                    посадові інструкції співробітників.
7.   Структура Бібліотеки ЗНЗ розробляється індивідуально для кожного навчального закладу і  може включати в себе окрім традиційних для бібліотеки підрозділів (абонемент, читальний зал ), відеотеку, фонотеку, діатеку, медіа-зали тощо.
8.   Штатне наповнення Бібліотеки ЗНЗ розробляється у відповідності до законодавчих нормативів до обсягу її роботи, із застосуванням «Тимчасових примірних норм часу на основні процеси бібліотечної роботи».
9.   Штати Бібліотеки  ЗНЗ затверджуються керівником навчального закладу.
10. Посадові обов’язки працівників Бібліотеки ЗНЗ визначаються посадовими інструкціями.
11. Посадові оклади працівників Бібліотеки встановлюються відповідно до чинного законодавства.
12. Трудові відносини працівників Бібліотеки ЗНЗ регулюються трудовим законодавством України та колективним договором навчального закладу.
13. Завідувач несе повну відповідальність за результати діяльності Бібліотеки ЗНЗ та достовірність інформації, поданої керівництву, у межах своєї компетенції.
14. Режим роботи Бібліотеки ЗНЗ встановлює керівник навчального закладу відповідно до внутрішнього трудового розпорядку з урахуванням змінності навчання.
15. Один раз на місяць у Бібліотеці ЗНЗ встановлюється санітарний день (у цей день користувачі не обслуговуються).
16. Щоденно дві години робочого часу виділяються на виконання внутрішньої роботи.
17. Один раз на місяць для працівників Бібліотеки ЗНЗ встановлюється методичний день.
18. Для надання допомоги Бібліотеці ЗНЗ та зміцнення її зв’язків із громадськістю створюється Бібліотечна рада, до складу якої входять бібліотечні працівники, представники педагогічного колективу, учні та їхні батьки.

VIII.   Матеріально-технічне забезпечення Бібліотеки ЗНЗ

1.   Засновник в особі адміністрації навчального закладу забезпечує Бібліотеку ЗНЗ:
-                    необхідними службовими, виробничими приміщеннями відповідно до її структури, гігієнічних вимог, нормативів техніки безпеки та експлуатації комп’ютерної техніки;
-                    фінансує комплектування бібліотечного фонду з бюджетних коштів, коштів місцевих органів управління освітою та інших джерел, не заборонених законодавством;
-                    персональними комп’ютерами з відповідним системним і прикладним (для створення текстових, графічних, аудіо-, відеоматеріалів), а також антивірусним, антиспамовим та іншим захисним програмним забезпеченням, монохромними або кольоровими принтерами;
-                    телекомунікаційним обладнанням для виходу в Інтернет;
-                    автоматизованою бібліотечно-інформаційною системою (АБІС);
-                    аудіо-, відео-, фото-, оргтехнічними та телекомунікаційними засобами (широкоформатним телевізійним приймачем, апаратурою для прослуховування аудіозаписів, відеопроектором, DVD-програвачем), принтером, копіром,  сканером;
-                    цифровим фотоапаратом та відеокамерою;
-                    сервісним обслуговуванням технічних засобів та обладнання Бібліотеки ЗНЗ ;
-                    бібліотечною технікою та канцелярськими приладами тощо.
2.   Комп’ютери Бібліотеки ЗНЗ повинні бути об’єднані в локальну мережу, яка має становити окремий домен або робочу групу в загальній комп’ютерній мережі навчального закладу.
3.   Прикладне та захисне програмне забезпечення має бути ліцензійним.

ІX. Прикінцеві положення

1.   Положення вступає в дію з моменту затвердження його наказом директора ЗНЗ.

2.         Внесення змін та доповнень до Положення здійснюється за рішенням Ради ЗНЗ  (або іншого колегіального органу ЗНЗ) та затверджується директ


Немає коментарів:

Дописати коментар